måndag 6 februari 2012

Mössa

Jag har lyckats sticka en mössa. Dessutom en som jag tror jag kommer trivas i. Har nämligen svårt att hitta mössor jag tycker om. De får inte sitta åt. Jag har dessutom rätt stort huvud så de sitter gärna åt vad jag än provar. Dessutom tycker jag inte om mössor för jag passar inte det. Det gör att jag inte gärna letar. Mössa måste man ju trots allt ha ibland och jag lär mig att acceptera det mer och mer.

Nu har alltså jag som inte kan sticka lyckats göra en som jag tror jag kan tänka mig att ha småstunder.
Har stickat på rundsticka som var en ny bekantskap som gav mersmak.

Mössan är stickad som en rak cylinder och bara ihopsnörpt på toppen.





Kanten blev lite lös och stod ut lite för mycket i min smak så jag sydde in en tunn resårtråd där. Tur det finns genvägar.

Blomman är gjord på min roliga "flower loom" och ditsydd med en pärla på mitten. Den har jag beskrivit tidigare här.

Inte jättelätt alla gånger att ta bild på sig själv.

Ja det här var både enkelt och kul så jag  har lagt upp maskor för att sticka en till. Måste ju ha något i händerna ikväll när symötet går av stapeln.




3 kommentarer:

  1. ~Här är en till som inte gillar mössa och absolut inte passar i en sådan. Men ibland har man inget val. Men din mössa var ju jättefin hoppas du trivs i den. Jag tror säkert du skulle ´klara strumpstickningen för jag tror att det står att man kan ha rundstickor också. Det är ju enklare om man inte är van att sticka med 5. Hoppas du får det kul på symötet.

    SvaraRadera
  2. Vad Du är duktig! Jättefin mössa =) Inger

    SvaraRadera
  3. Va fin!! Du vet tvillingar ska ha lika kläder,så vore bra om du sticka en till mej med ;)

    SvaraRadera